Když zákazník odchází, rozlučte se s úsměvem

  • Přátelské rozloučení s odcházejícím zákazníkem vám pomůže při opětovném získávání klienta
  • Když se bude chtít zákazník vrátit, nebude mít pocit, že se vrací někam, kde o něj nestojí

Před nedávnem jsem opustil svou starou banku. Po 14 letech jsem převedl účet jinam (a hádejte kam). Asi jako spousta lidí. Nicméně mě zaujal proces zavírání účtu při poslední návštěvě. Paní za přepážkou se mnou profesionálně vyřídila všechny formality, vytiskla mi poslední výpis a hotovo. Vyšel jsem z pobočky a říkám si „A to je všechno?“. A napadlo mě, že tak dlouhý „vztah“ by měl končit asi trochu jinak.
Jsem toho názoru, že je důležité se správně a hlavně v dobrém rozloučit s každým zákazníkem. Nikdy totiž nevíte, kdy se bude chtít vrátit. Nebo kdy mu budete chtít nabídnout návrat za výhodnějších podmínek. V takové situaci pak pachuť, která zbyla při odchodu, bude hrát proti vám.

Při odchodu zákazníka doporučuji komunikaci  v tomto stylu:
„Pane Hykle, mrzí nás, že od nás po tak dlouhé době odcházíte. V každém případě jsme rádi, že jste využíval naše služby. Pokud Vás naše nabídka někdy v budoucnu osloví, rádi Vás opět přivítáme.“

Tak na to, prosím, nezapomínejte. Nemáte totiž vůbec co ztratit, naopak jen získáte. A navíc, dobré slovo vždy potěší a nic nestojí!