STUDIE B – FINANČNÍ INSTITUCE

"Jsme velká finanční instituce s miliardovým obratem. Máme ve firmě zavedeny cross-sellové a upsellové kampaně. Máme datový sklad, kde jsou uchovávána data o klientech. Tržní prostředí se mění a s ním i chování a očekávání zákazníků. Abychom i nadále dosahovali dobrých obchodních výsledků, potřebujeme zrevidovat stávající kampaně a produktové portfolio."

STUDIE B – FINANČNÍ INSTITUCE

 

“Jsme velká finanční instituce s miliardovým obratem. Máme ve firmě zavedeny cross-sellové a upsellové kampaně. Máme datový sklad, kde jsou uchovávána data o klientech. Tržní prostředí se mění a s ním i chování a očekávání zákazníků. Abychom i nadále dosahovali dobrých obchodních výsledků, potřebujeme zrevidovat stávající kampaně a produktové portfolio.”

Analýza využití databáze a ověření výkonnosti kampaní

Klient potřeboval zjistit, jak moc se databáze využívá pro prodejní účely a jak úspěšné jednotlivé prodejní nabídky jsou. Analýzou se ukázalo, že úroveň, ve které se databáze využívá pro prodejní účely, ani zdaleka nedosahuje jejího potenciálu.

Propočet dosažitelného obchodního potenciálu v databázi

Potřebovali jsme však přesná čísla, abychom měli co nejvíc relevantní informace pro pozdější kroky. Protože vše je měřitelné, měli jsme po provedení propočtu poměrně jasnou představu, kde je nevyužitý obchodní potenciál a jak nejlépe ho využít.

Revize produktového portfolia. Revize posloupnosti a návaznosti kampaní, procesů a marketingových aktivit

Zaměřili jsme se na profitabilní a proklientské produkty a zároveň jsem navrhl změnu těch méně úspěšných. Ukázalo se mimo jiné, že komunikace směrem ke klientům nebyla moc konzistentní a srozumitelná.

Interview se zákazníky, získání zpětné vazby o nabídkách a dosavadní komunikaci

Na některé otázky nenajdeme odpověď v datech. To, co vám řeknou stávající klienti, jsou často velmi cenné informace. Proto jsem přistoupil k rozhovorům tváří v tvář.

Implementace změn podle časového plánu

U některých menších firem se změny zavádějí poměrně rychle, u větších společností je třeba vytvořit časový plán, kdy a jak se budou změny zavádět a zkoordinovat vše s odděleními, kterých se to týká – to byl i tento případ.

Kontrola a měření dosažených výsledků, korekce odchylek

Nějaký čas trvá, než se výsledky objeví v praxi. Součástí procesu je i korekce odchylek, kterou se eliminují nepřesnosti, které vznikly během kampaní. Nezbývá než vyhodnocovat, kontrolovat, měřit. CRM kampaň je poměrně složitý proces ovlivněný mnoha proměnnými.

 

Při správném vyhodnocení ale máte jistotu, že vše běží správně.

Doba trvání: 7 měsíců

ZÁVĚR SHRNUTÍ

Fusce imperdiet ligula nibh, vitae gravida orci luctus in. Suspendisse maximus ligula nec nibh aliquet, at efficitur risus interdum. Ut ac sagittis lacus, quis volutpat est. Morbi augue velit, facilisis sit amet laoreet eu, vestibulum ut velit. Sed eu sapien vel massa laoreet hendrerit molestie eu metus. Vivamus consectetur vehicula risus, in vehicula nunc faucibus et. Vestibulum sagittis eros ac convallis mattis.

Doba trvání: 3-6 měsíců